dinsdag 3 november 2015

Marsaxlokk

Vandaag geen echte 'poppen' nieuws... maar gewoon nog eens een persoonlijke herinnering.

Op Peggy's gedachtenisprentje prijken twee foto's. Velen vragen zich af waar en/of wanneer deze foto's genomen zijn. Onderstaande foto die mee haar kaartje siert is genomen in de zomer van 2012 op Malta, meer bepaald in het plaatsje Marsaxlokk, ten Zuiden van het eiland. Dat vissersdorp is berucht om zijn typische kleurrijke bootjes die er vaak wat doelloos ronddobberen. Wie al op Malta is geweest, zal dit tafereel wel herkennen.

Malta, een prachtig eiland trouwens: niet zo groot, maar toch de moeite om ooit eens bezocht te hebben. Wij reisden er vaak met het openbaar vervoer, het kan bijna niet anders. Het jaar waarin wij er geweest zijn, waren de oude Malta bussen echter afgeschaft en werd een nieuwe maatschappij verantwoordelijk voor het openbaar vervoer. De buslijnen waren allemaal aangepast, vaak hernummerd, en nieuwe regelingen zorgen uiteraard voor... chaos! Dat was op Malta toen niet anders! Bussen te laat of overvol, gefrustreerde reizigers, opgefokte buschauffeurs, ... Maar dat heeft onze vakantie niet verstoord hoor, integendeel!


2 opmerkingen:

  1. Ook ik vond het een prachtige foto en vroeg het me af, mysterie opgelost dus! In Malta was ik nog nooit en ik ga er vermoedelijk ook niet meer komen denk ik. Maar jullie hadden er duidelijk een hele fijne vakantie en dat blijft een leuke en aangename herinnering voor jou om nooit te vergeten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie foto en een fijne herinnering, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen