vrijdag 14 augustus 2015

Mindere periode

Heb even een mindere periode gehad. Begin vorige week ging het nog goed met me, maar op woensdag had ik ineens een terugval en ging het enkel bergaf. Er werd opnieuw een infectie vastgesteld. Gevolg was dat mijn zuurstofopname weer enorm veel problemen gaf. Mijn lichaam is verder verzwakt, daarom moet ik vanaf nu elke dag gaan fietsen. Verder krijg ik extra voeding om mijn gewicht naar boven te krijgen.

Eerst was het de bedoeling om dit via een sonde te doen,  maar ik kon de sonde niet verdragen in mijn keel. Het plaatsen was een echte nachtmerrie,  waar ik een paar dagen van ben moeten bekomen. Ook toen ze eenmaal geplaatst was, kon ik er niet gewoon aan worden.  Na een radiografie bleek dat de sonde niet goed geplaatst was en moest ze er terug uit. Ondertussen heeft men een alternatief gevonden en gaat het via een soort van baxter. Dit is echt veel beter.


Nu zijn mijn twee polsen ingepakt. De rechtse kant is voor de antibiotica en links is voor de extra voeding.


Bovenstaande zak is de extra voeding voor 24 uur. Daarbovenop moet ik gewoon veel blijven eten zoals vroeger. Ik wordt dus letterlijk vetgemest zoals een varkentje.

Ondertussen gaat het al terug beter met me. De nachtmerrie van het plaatsen van de sonde is overgewaaid en we zijn terug klaar om te vechten. Vechten om te ademen en voor meer kilo's. Ik heb eveneens bedarrest gekregen.  Ik mag er enkel uit voor toilet, gewassen te worden en te fietsen.

3 opmerkingen:

  1. Oh Peggy, wat erg weer! Dit is vreselijk, eerst die hel moeten doorstaan om een sonde in je keel te stoppen om ze er daarna weer uit te moeten halen omdat ze slecht geplaatst is! Natuurlijk moet je kilo's bijwinnen, logisch, anders ben je veel te zwak uiteraard. Net nu het weer beter ging komt er een terugval met alle gevolgen vandien. Dit kon je echt wel missen. Hopelijk herstel je weer snel en kan je toch je tijd wat nuttig doorbrengen. Heel heel veel moed wens ik je toe!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat jammer, net nu het wat beter ging. Heel veel sterkte, misschien kan al ons poppennieuws je wat opbeuren:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat naar dat je in het ziekenhuis ligt, je hebt niet zo'n fijne tijd achter de rug. Sterkte daar in het ziekenhuis, hou vol en hopelijk voel je je gauw iets beter.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen