dinsdag 4 november 2014

Dinsdag poppendag: Dora

Zoals ik in mijn vorig blogje vertelde, heb ik de vraag gekregen om het figuurtje Dora te maken. Vorige keer liet ik haar broek reeds zien. Lola was zo lief om fotomodel te spelen.


Ondertussen zijn alle onderdelen gebreid. Dora heeft witte botjes aan.


Zelf vind ik dat niet zo mooi, maar de originele Dora heeft ook witte sportschoenen aan en ik probeer toch zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven.

Dit zijn alle onderdelen.


En dit is al een foto met haar broek om al een idee te krijgen ...


Het haar wordt nog een serieuze uitdaging. Dora heeft een carre (of hoe zeg / schrijf je dat?). Tot nu toe gaf ik hen telkens twee staartjes, dus ik heb nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen ... Ik zal eens moeten gaan kijken in het boek van Arne en Carlos.


Vergeet niet te gaan kijken bij de andere poppenmoeders. Je kan de linken vinden bij Danjel op www.danjelspoppenblog.blogspot.com

4 opmerkingen:

  1. ah dat gaat leuk worden! Het kapsel wordt inderdaad nog een uitdaging, maar het gaat je vast lukken.

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent al goed op weg! Veel succes met de haren!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt spannend. Ben heel benieuwd hoe je de haartjes in orde gaat krijgen. Veel succes !!!
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk heb je al geleverd! Alle onderdelen al allemaal af, nu nog in elkaar zetten, een heel kunstwerkje vind ik altijd en spannend omdat dan je pop geboren wordt en zeker nu met Dora een hele uitdaging. Heel nieuwsgierig ben ik naar hoe deze Dora gaat worden, maar het zal je wel lukken daar ben ik zeker van!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen