dinsdag 16 september 2014

Dinsdag poppendag

Toen ik thuis kwam uit vakantie, zat Lola me triestig aan te kijken. Lola is het vriendinnetje dat ik voor Pipi Langkous aan het maken ben.



Ze was net niet volledig klaar geraakt. Ze moet nog haar krijgen en ook haar kleedje heeft nog een beetje afwerking nodig, maar ...

Lola: Peggy, ik zou nu toch wel eens graag haar krijgen. Dit is toch wel een beetje frisjes aan mijn hoofd. En ik wil ook twee mooie staarten ...
ik: Dat is de bedoeling, Lola, nog een beetje geduld ...
Lola: Peggy, wil je ook iets anders voor me doen?
ik: Hmmm, ja, tenzij je iets onmogelijks vraagt, natuurlijk.
Lola: Ik vind dit kleedje niet zo tof. Ik vind het een beetje tuttig ... ik zou graag een stoere broek hebben ... Wil je een broek voor me maken?
ik: Tja, ik zal eens kijken of ik ergens een patroon kan vinden ... Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Lola: Euh, neen, het paars van het kleedje vind ik wel tof ...

Oeie, oei, nog niet volledig afgewerkt en al een eigen willetje ... Wat gaat dat nog worden? En zeker als ze heeft kennis gemaakt met die ondeugende Pipi Langkous ...


3 opmerkingen:

  1. Ach meisjes hoeven toch niet altijd kleedjes aan te hebben. En in dat paars gaat dat best leuk worden.Het is te hopen dat de haartjes meevallen, anders kan je die ook nog eens veranderen ;-)
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt een hele goede vriendin voor Pippi, dat is duidelijk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat worden zeker dikke vriendinnetjes! En natuurlijk met een willetje zoals alle poppen die we kennen. Een stoere broek zal haar ook wel staan en vlechten wil elk meisje, dus aan de slag mama!!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen