dinsdag 5 augustus 2014

Dinsdag poppendag

Ja, ik weet het, het is pauze in de rubriek 'dinsdag poppendag' in blogland. Langs de andere kant, ben ik momenteel aan het breien aan een heuse pop en dus wil ik toch een poppendag houden. Ik vermoed dat jullie het niet erg vinden ...

Het patroon is van 'Mary Janes Tearoom'. Het eerste ogenblik toen ik het patroon inkeek, leek het me vrij moeilijk. Schijn bedriegt blijkbaar,  want eigenlijk is het een heeel gemakkelijk patroon en erg duidelijk. Alle onderdelen worden plat gebreid, maar ik denk dat het ook in cirkels kan.

Zo ver ben ik nu gekomen:


Alle onderdelen zijn gebreid en ik kan al zeggen dat ze best wel groot gaat worden. Nu kan ik starten met het aan elkaar naaien. Dat is het onderdeel dat ik minder tof vind, maar het is wel noodzakelijk. Er hoort ook nog een kleedje bij, dat eveneens nog gebreid moet worden.

Ik heb ook al een naam, maar die houd ik nog even voor mezelf. Voorlopig heet ze gewoon 'pop'.

Ah, ja, de benen hebben een verschillende kleur met reden ... Misschien is dit wel een tip voor haar naam? Je mag altijd raden ... :-)

1 opmerking:

  1. Jij houdt poppendag toch nog! Leuk!! Je pop ziet er ook superleuk uit met al die kleurtjes. De poppen en andere dingen van mary jane's tearoom vind ik geweldig, het enige wat me stoort is al die aparte platte stukken die je aan elkaar moet naaien, ik vind dat het nooit goedkomt, zeker niet in mijn ogen, ik ben er nooit tevreden over. Benieuwd hoe je pop zal heten, misschien pippi langkous?
    Ze ziet er al heel goed uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen