vrijdag 13 juni 2014

Paniek ten huize Poppe-Mie !

Gisteren was het enorme paniek ten huize Poppe-Mie. Konijn kwam volledig over zijn toeren en huilend naar me toegerend. Op de voet gevolgd door Monkey. Die ook een beetje verbouwereerd was.

Ik: Wat is er aan de hand Konijn?
Konijn: Mijn stickers zijn weg !!!!
Ik: Dat kan toch niet ....
Konijn: Toch wel ... het doosje is leeg ...


Het doosje is inderdaad leeg. Monkey probeert zijn vriend te troosten en ook Rakker komt Konijn likjes geven.


Rakker: Wif woef woef waf! Waf woef wif ... *Ik zal ze wel zoeken! Met mijn scherpe neus heb ik ze snel gevonden ... *
Monkey: Ik help wel ...

Rakker is onmiddellijk gestart met zoeken ... Hij zocht overal ... in de kast, onder de stoelen, onder de kussens, .... Nergens zijn de stickers te vinden ...

Plots hoorden we gegiechel in de tuin ...


Het mysterie van de verdwenen stickers was plotsklaps opgelost.  Lily en Saar hadden ze genomen en zaten gezellig samen in de tuin in het zonnetje.  Naar aanloop van de start van het WK in BraziliĆ« wilden ze alle voetballers nog eens keuren ...

Konijn was in eerste instantie een beetje boos op Saar en Lily.  Hij vond dat ze het toch wel even tegen hem hadden mogen zeggen. Daar heeft hij natuurlijk wel gelijk in. Een beetje later was de boosheid verdwenen en was hij vooral blij dat hij zijn kostbare stickers terug had.

 s'Avonds was iedereen het akkefietje vergeten en hebben we gezellig samen naar de openingsceremonie en de match gekeken. Konijn was blij dat hij zijn gele truitje had om voor Brazilie te  kunnen supperteren. Ook Monkey was toevallig in het geel, net als Lily.

Ik moest van iedereen nog vertellen dat ze vandaag heel hard gaan supporteren voor de match van Nederland :-)

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat wil wat zeggen met die voetbalgekte... Aan mij gaat dat een beetje stilletjes voorbij.
    Goed supporteren deze avond. De hele poppenbende zal wel aan de tv gekluisterd zijn zeker.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, daar zou ik ook over panikeren, als mijn voetbalstickers weg waren, ik begrijp Konijn helemaal! Gelukkig was het snel opgelost! Maar de poppen moeten toch wel een standje krijgen vind ik dat ze het voortaan moeten vragen! Gelukkig hebben ze meegesupporterd voor Nederland, nu zijn ze gewonnen en hoe!!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen