maandag 19 mei 2014

WK-gekte

Aan mijn hondje heb ik niet meer verder gewerkt, wel aan 2 andere projectjes. Over het ene project kan ik nu nog niets vertellen aangezien dit een verrassing is, maar dat komt in de toekomst zeker nog wel.

Hier in Belgie wordt op dit ogenblik maar over 3 onderwerpen gesproken: de verkiezingen en daarbij aansluitend het plotse overlijden van Jean-Luc Dehaene. Ik ben niet zo bezig met politiek, dus spreken beide onderwerpen me weinig aan. Al vind ik het wel erg van het overlijden. Zeker omdat je in de laatste intervieuws hoorde dat hij nog zo veel plannen en nu toch eens van het leven ging genieten ... Het heeft niet zo mogen zijn ...

Het derde onderwerp is vrolijker, nl de WK-selectie van onze Rode Duivels voor Brazilie. Overal worden wel allerlei spulletjes verkocht en elke winkel is wel in dit thema versiert. In lijn hiervan vroeg ik me af of ik ook niet iets rond dit thema kon doen ... Even rond gekeken in huis en toen viel mijn oog op konijn.


Als ik dat truitje nu eens aanpas? Ok, een rolkraag past nu niet meteen bij het zomerse Brazilie, maar dan is de trui maar voor de frissere nachten :-)

Dus patroontje opgezocht en de juiste kleurtjes.


En dan eraan begonnen. Toen ik een stukje had gebreid, leek het toch of er iets niet klopte. Wat ik nu had even op het eerste truitje gelegd en mijn vermoeden werd bevestigd ...


Nog eens goed naar het patroon kijken ... Oeps, hier staat breinaald 3,5 en ik heb 3 genomen. Dan maar opnieuw beginnen en nu met de juiste breinaalden. Zo ver ben ik ondertussen gekomen. De voorzijde is klaar.


Tot slot wil ik jullie deze mooie foto van Pipa die aan het genieten is van het zonnetje niet onthouden :-)


Vergeet niet naar het blog van de andere deelnemers te gaan kijken. De linken kan je vinden bij Rita op www.all-round-hobbyrita.blogspot.be

2 opmerkingen:

  1. Ja, die voetbal gekte, je kan er niet aan ontkomen hé. Veel plezier ermee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs de blogs beginnen last te krijgen van de WK-gekte! Nu ja, de poppen kunnen er maar hun plezier van hebben (en de poppenmamma's natuurlijk ook) en meeleven met het voetbal. Konijn zal in elk geval goed voor ons land kunnen supporteren!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen