maandag 12 mei 2014

Welkom

Eerst en vooral van harte welkom aan de nieuwe bezoekers en dank aan Rita van www.all-round-hobbyrita.blogspot.be  om me te laten deelnemen aan de 'dinsdag poppendag'.

Omdat de meesten onder jullie me niet kennen,  wil ik me graag eerst even voorstellen.  Ik ben 36 jaar en woon in België,  meer bepaald in de Rupelstreek. Deze wondermooie streek situeert zich in de provincie Antwerpen. Ik woon samen met mijn ventje, Bart en mijn klein schatje, Pipa.


Verder ben ik sinds een 6-tal maanden thuis wegens ziekte. Ik heb nl een variant van longfibrose.  Dit houd in dat mijn longen langzaam stuk gaan. Het is nog afwachten hoe dit ein de toekomst evolueert. Bijgevolg dien ik een gezond evenwicht te zoeken tussen rusten en aktief zijn. Het rusten gebruik ik dan om me bezig te houden met mijn hobby, nl het breien van poppen en dieren.

Dit gezegd zijnde, over naar de orde van de dag ... Ik ben momenteel bezig een hond te breien. Het patroon is van Phoenixknits en terug te vinden op Ravelry. Dit is wat het moet worden:


En dit is wat ik reeds klaar heb: nl 4 poten, de staart,


het hoofd, de 2 oren, de neus en de tong.


Nu ben ik volop bezig aan het lichaam.  Dit is ook het grootste onderdeel.

Hopelijk vonden jullie het fijn en vergeet niet de andere deelnemers eveneens een bezoekje te brengen.  De linken kan je vinden bij Rita op www.all-round-hobbyrita.blogspot.be

3 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je ook mee doet met de poppen dag.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je staat bij mij al genoteerd... en zeker met zo een toffe naam moet je mee doen met de poppendag.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je meedoet! Je hondje ziet er goed uit, alleen zo alles apart breien en dan in elkaar zetten haat ik. Daarom ben ik nu zo blij met de patroontjes van "zij maakt het" die worden in 1 stuk gemaakt en dan is je knuffel in 1 keer af zonder gedoe. Heel benieuwd hoe hij af eruit zal zien je hondje. Niet zo fijn als je met je gezondheid sukkelt en dan al op die leeftijd. Maar ik was ook maar zo oud toen ik borstkanker kreeg en je ziet, ik ben er nog steeds na 20 jaar! Ook was ik van half december tot half maart thuis met een burnout, dat is gelukkig ook weer voorbij. Blij dat je voortaan met ons meedoet!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen